پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261856
واليبال زير 16 سال قهرماني آسيا| سروهاي کوچک قد کشيدند/ قهرماني جنگجويان شکست ناپذير
تاریخ انتشار : 1402/05/08 11:27:23
نمایش : 697
تيم واليبال زير 16 سال ايران با 7 برد متوالي در سکو نخست رقابت‌هاي زير 16 سال قهرماني آسيا قرار گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، نخستين دوره مسابقات واليبال زير 16 سال قهرماني آسيا که از 31 تيرماه با حضور 12 تيم در تاشکند آغاز شده بود، امروز (شنبه هفتم مرداد) با قهرماني تيم ايران به پايان رسيد.

در ديدار نهايي اين رقابت‌ها، تيم‌هاي ايران و ازبکستان (ميزبان) به مصاف يکديگر رفتند و تيم واليبال زير 16 سال ايران با شکست 3 بر يک حريف به مقام قهرماني دست يافت.

شاگردان آرش صادقياني در ست نخست اين مسابقه 25 بر 19 مغلوب ميزباني شدند که از حمايت هواداران بسيار زيادي در سالن برخوردار بود، اما در ست‌هاي بعدي به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 22، 25 بر 16 و 25 بر 22 به پيروزي رسيدند.

تيم واليبال زير 16 سال ايران اين مسابقه را با ترکيب طاها محسني، اميررضا مشهدبان، آرمين آسيايي، اميرعلي فرج‌پور، مصطفي صداقت، محمدرئوف خوشحال و مسعود ايمري (ليبرو) آغاز کرد.

در ديدار رده‌بندي نيز تيم‌هاي چين‌تايپه و پاکستان به مصاف يکديگر رفتند و چين‌تايپه با شکست حريف علاوه بر کسب مدال برنز مسابقات آسيا، تنها سهميه باقي مانده قهرماني جهان 2024 از قاره کهن را به دست آورد.

2 سهميه ديگر مسابقات واليبال زير 17 سال قهرماني جهان 2024 روز گذشته به تيم‌هاي ايران و ازبکستان رسيد که با شکست حريفان در مرحله نيمه‌نهايي، فيناليست شدند.

بدين ترتيب تيم واليبال زير 16 سال ايران در نخستين آزمون آسيايي خود موفق به کسب 7 برد متوالي شد تا بدون شکست عنوان قهرماني قاره کهن را به دست آورد. اين تيم در رقابت‌هاي آسياي مرکزي نيز عنوان قهرماني را کسب کرد.

ملي‌پوشان نوين واليبال ايران در مرحله گروهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا موفق به شکست تيم‌هاي ژاپن، چين و عربستان شدند، در مرحله دوم نيز با شکست قزاقستان و ازبکستان به عنوان صدرنشين به مرحله نيمه‌نهايي صعود کردند.

شاگردان صادقياني در 2 ديدار پاياني نيز موفق به شکست چين‌تايپه در ديدار نيمه‌نهايي و ازبکستان در فينال اين رقابت‌ها شدند تا فردا (يکشنبه هشتم مرداد) به کشور بازگردند.

يکي از ويژگي‌هاي تيم واليبال زير 16 سال ايران در اين رقابت‌ها کام‌بک‌هايي فوق‌العاده بود که اين موضوع در دو ديدار مهم برابر ژاپن و چين تايپه به رغم شکست در ست‌هاي اول و دوم، انجام شد و بازيکنان از جنگيدن خسته نشدند تا به نتيجه دلخواه رسيدند و در نهايت موفق به شکست 3 بر 2 حريف شدند. همچنين شاگردان صادقي در دو مسابقه با ازبکستان در ست نخست مغلوب ميزبان شدند، اما در ادامه موفق به شکست 3 بر يک اين تيم شدند. ميزباني که تماشاگران زيادي را براي حمايت از تيم به سالن کشانده بود.

اميررضا مشهدبان، اميرعلي فرج‌پور، مسعود ايمري، محمدرئوف خوشحال، ميثم يموتي، مصطفي صداقت، کامياب عبداللهي، طاها محسني، محمدمهدي برات‌زاده، شنتيا بهنژاد، آرمين آسيايي، محمدمهدي حسيني، عليرضا پاشايي اصل و آرش قهرماني 14 بازيکن تيم ايران در اين مسابقات بودند.

عليرضا استعدادي (سرپرست)، آرش صادقياني (سرمربي)، وحيد صادقي، سهراب بهنژاد، وحيد خورشيدي، اصغر نجفي (مربيان) و اميرحسين ضميري (بدنساز) ماني ميراب‌زاده (فيزيوتراپيست)، اميرحسن صميمي (آناليزور) و حسين وزيري (مشاور فني) به عنوان کادر فني تيم واليبال زير 16 سال را در اين مسابقات همراهي کردند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html